Übungen aus Folge #3: Das richtige Warm-Up

Fitnessexperte Marcus Breitborn erklärt euch diese Folge, warum man sich auch beim Hometraining aufwärmen sollte und wie es richtig geht – extra für euch mit Video! 

Schon in der Schulzeit war das Aufwärmen vorm Sport oft nervig und auch heute vernachlässigen viele das Warm-Up im Fitness-Studio. Dabei ist es laut Marucs für den Trainingserfolg förderlich und auch gesünder für Bänder und Sehnen.  

Ein Fehler, der auch häufig beim Warm-Up gemacht wird, ist eine Runde auf Laufband zu drehen. Studien haben gezeigt, dass das nicht viel bringt und sogar die Leistungsfähigkeit senken kann. Wie ist es richtig geht zeigt euch Marcus in diesem Video! 

Marcus zeigt wie ihr ein Dynamic Warm Up daheim machen könnt

Für weitere Details einfach in den Podcast reinhören und Inspiration für Übungen auf der Instagram Seite von Marcus holen. Wir wünschen euch viel Spaß und Gutes gelingen und freuen uns auf eure „HOME-GYM“ Bilder! Einfach #STBNHCKR/ @stbnhckr nutzen, dann können wir eure tollen Fitnessgyms sehen und re-posten!   

Und wer direkt mit den ersten Übungen loslegen will: 

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🔸AVOID THESE THREE COMMON MISTAKES FOR A BETTER PLANK – by @breitfit🔸 ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ 📝 When executing the plank there are a few very common mistakes and compensation patterns you would want to avoid in order to get the maximum out of this exercise with regard to core strengthening: ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ➕ HIPS TO HIGH: The plank simply gets vastly easier when placing the hips too high and you will lose significant amounts of training stimulus on your actual target muscles. Sometimes it can also be simply the lack of being able to engage the core properly that puts one into this compensation pattern to avoid one of the following (less comfortable) mistakes. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ➕ LOWER BACK SAG: This one is tricky as it is usually only visible when checking your form in a mirror or on a video. The lower back sack occurs when the pelvis is anteriorly tilted and leads more back involvement while decreasing the demand on your abs. If this happens towards the end of your set it could simply be a sign of fatigue and should be followed by ending the set and adjusting your plank time. If you find yourself starting the plank with that pattern, work on engaging your core better while squeezing your glutes and tucking in your pelvis. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ➕ HIPS TOO LOW: Just like the lower back sag this form flaw can be a sign of fatigue (if occurring towards the end of your set) or the lack of proper core engagement. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ 🔈Let me know if this post helped you by typing “I love to plank!” and tag a friend who should see this! . . . . . . . . . . #coreexercises #coreexercise #coretraining #coreworkouts #corestrengthening #coreworkout #strongcore #corestability #corestrength #corestrengthtraining #strongcore #strongcorestrongbody #abdominal #abtraining #abs #absworkouts #absexercise #plank #plankworkout #planks #plankchallenge #planking #plankvariation #situps #functionaltraining #functionalfitness #strengthtraining #strengthandconditionining #fitnessfam #fitnessinspiration

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